http://www.enikos.gr/society/59717,Enas_ma8hths_grafei_ston_eniko.html
Ο Βασίλης Σκωλίκης, πήρε μέρος φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στο άρθρο του "Παπαγαλήνιες, Αρβελέρ, Γ4 και βιολογία" καταθέτει τις δικές του απόψεις αναφορικά με "τις Πανελλαδικές 2012, τα λάθη, τα θετικά, τις συνθήκες, τις αλήθειες και τα ψέματα που ειπώθηκαν, ΜΑΚΡΙΑ από κατηγορίες και πολιτικά ζητήματα" όπως ο ίδιος επισημαίνει.
Διαβάστε το άρθρο:
"Παπαγαλήνιες, Αρβελέρ, Γ4 και βιολογία"
του Σκωλίκη Βασίλη
Σε Ένα κλίμα ιδιαίτερα δύσκολο για την χώρα αλλά και την ελληνική κοινωνία εξελίχτηκαν οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συνήθως τέλη Απριλίου τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου βάζουν λουκέτο στις σχολικές τάξεις και “ξεκλειδώνουν” τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Όλα συνήθως κυλούν ομαλά , χωρίς αναστατώσεις και ιδιαίτερες περιπτώσεις. Για φέτος, ούτε τυχαίο να ήταν, όλα άρχισαν στραβά για αυτόν τον μοναδικά αδιάβλητο,- όπως πολλοί υποστηρίζουν- θεσμό της ελληνικής κοινωνίας.
Όλη η αναστάτωση ξεκίνησε όταν διαπιστώθηκε ότι δεν έχει γίνει ο διακανονισμός σχετικά με τα τετράδια εξέτασης , τα οποία όπως και αποδείχθηκε ήταν φτηνότερης ποιότητας και δημιουργήθηκαν προβλήματα. Λίγο αργότερα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης διαλαλούσαν προεκλογικές «σειρήνες» για εύκολα θέματα, επηρεάζοντας αρκετούς μαθητές - άλλωστε ποιος θα περίμενε σε μια τέτοια εποχή να υπάρχει αναστάτωση στις εξετάσεις ;
Σε αυτό το άρθρο δεν θα μιλήσω για τους μισθούς των γονέων που έφυγαν στα φροντιστήρια, ούτε για τις κονσερβοποιημένες γνώσεις, την ανθυγιεινή παιδεία και την αλόγιστη πίεση και την παπαγαλία καθότι δεν θα ναι κάτι καινούργιο. Θα μιλήσω όμως από την πλευρά μου ως νέου για το πώς έζησα τις φετινές πανελλαδικές. Αντιπροσωπεύω λοιπόν τον καλό και συνειδητοποιημένο μαθητή που στοχεύει σε μια καλή σχολή και ΟΧΙ το παιδί των 19.659 μορίων που όπως “δήθεν” λέει “δεν διάβαζα πολύ! Έβγαινα!” . Από πέρυσι το καλοκαίρι λοιπόν, για κάποιους χειμώνα, ξεκίνησαν εντατικά οι προετοιμασίες για τον φετινό αγώνα για ένα κερδίσουμε μια θέση σε ένα πανεπιστήμιο.
Φτάσαμε στην έναρξη των πανελλαδικών με πρεμιέρα την απούσα από τον σχολείο τέχνη και παρούσα στην έκθεση. Δεν θα σταθώ στα λόγια της ακαδημαϊκού: «Αν επέλεγα εγώ θέματα για τις εξετάσεις δεν θα έβαζα ποτέ κείμενο της Αρβελέρ», αλλά στις ψυχές των χιλιάδων νέων καθώς και των οικογενειών τους που μέσα σε ένα άρρωστο κλίμα κλήθηκαν να αλληλοστηριχθούν στον στίβο των πανελλαδικών και της δύσκολης οικονομικής ζωής, με ότι αυτό συνεπάγεται. Συνεχίσαμε με την βιολογία, το επίμαχο ερώτημα της φυσικής που απέδειξε την έλλειψη πείρας, τα πολλά σε όγκο μαθηματικά, την δύσκολη χημεία και τις ασάφειες της ανάπτυξης εφαρμογών.
Ειλικρινά, ένα σαββατοκύριακο πριν τις πανελλαδικές ευχόμουν να υπάρξουν τα πιο δύσκολα θέματα, καθότι είμαι της άποψης ότι όσοι μάτωσαν στα γραφεία τους πρέπει να αναδειχθούν. Παρόλα αυτά τα θέματα φέτος στην πλειονότητα τους με έκαναν να νιώθω ότι κάποιος προσπαθεί να δείξει κάτι, να βγάλει ένα απωθημένο! Τόσο για την “περίεργη” δυσκολία και τα επανειλημμένα λάθη όσο και για τις ασάφειες, το μέγεθος τους και την απομακρυσμένη από τα σχολικά βιβλία νοοτροπία. Είναι πεντακάθαρο πως στις πανελλαδικές τα θέματα τα βάζουν άνθρωποι που δεν ξέρουν από κιμωλία. Είναι απαραίτητη η παρουσία τους αλλά όχι η επιβολή τους. Είναι δραματικό να γκρεμίζουν όνειρα και προσδοκίες νεανικών ψυχών απλά για να αναδειχτούν . Οι πανελλαδικές εξετάσεις πρέπει να είναι πολύ δύσκολες και καλώς από το 2001 και μετά αυξάνεται η δυσκολία τους. Είναι όμως αναγκαίο να αναφέρονται σε καλούς και διαβασμένους μαθητές και όχι σε ιδιοφυίες και γρήγορους λύτες ή παπαγάλους.
Εκ μέρους λοιπόν όλων των παιδιών και των οικογενειών τους που στερήθηκαν, διάβασαν, ίδρωσαν και “πάλεψαν” με την γνώση , καλώ τους υπεύθυνους των πανελλαδικών να σεβαστούν τουλάχιστον τις οικογένειες και τα παιδιά και να φροντίσουν σε επόμενες χρονιές, αν υπάρχει η χώρα, να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους λάθη και ασάφειες γιατί πραγματικά είναι από τις λίγες περιπτώσεις που δεν επιτρέπονται..
Κουράγιο, καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου