Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Για την υπουργό Παιδείας. Προσοχή – Ενδιαφέρον

http://www.apogevmatini.gr/?p=51215 Ένας δεκαπεντάχρονος, DJ στις διακοπές του και μαθητής στην καθημερινότητά του, λέει στα social networks που φυσιολογικά μετέχει, αλήθειες που η σοβαρή Άννα Διαμαντοπούλου μπορεί να λάβει υπόψη της και γιατί όχι να συζητήσει με τέτοιων ανησυχιών παιδιά, που λένε αυτά που εμείς ούτε καν αντιλαμβανόμαστε.Γράφει λοιπόν ο 15χρονος Βασίλης Σκωλίκης (bill_skol@hotmail.com ) με τίτλο «Η εκπαίδευση… στα βαρέα και ανθυγιεινά» «ΝΤΡΡΡΙΙΙΝΝ ΝΤΡΙΡΡΙΙΙΝΝ!!! Ούφ!! Ακόμη μια μέρα βαρεμάρας, αδιαφορίας και περιττού άγχους ξεκινάει. Επτά ολόκληρες ώρες μαθήματος, τις οποίες ο μέσος όρος των παιδιών τις θεωρεί αδιάφορες, ανούσιες , άχρηστες και σαν βασανιστήριο.
Πρωινό ξύπνημα, σχολείο, μεσημεριανό, διάβασμα, φροντιστήριο, διάβασμα, ύπνος και πάλι τα ίδια επί 5 μέρες. Κι όσο για το Σαββατοκύριακο, σύντομη ανάπαυση… για επανάληψη! Αυτό είναι το καθημερινό πρόγραμμα ενός μέσου-έστω και λίγο- συνειδητοποιημένου εφήβου. Δεν νομίζω ότι αυτή η εξευτελιστική κατάσταση καταπίεσης, χωρίς προσωπικό χρόνο για χόμπι και ξεκούραση, που ζουν οι έφηβοι σήμερα είναι υγιής. Η ουσία της παιδείας έχει πλέον αλλοιωθεί.
Τι θα περιμέναμε εμείς οι έφηβοι από το σύστημα παιδείας για να μετατραπεί αυτός ο ανούσιος χρόνος σε κάτι φιλικό για το μαθητή και ταυτόχρονα εποικοδομητικό; Σίγουρα μια ωραία ιδέα είναι η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών από όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως πραγματοποιήθηκε επιτυχημένα για πρώτη φορά φέτος μόνο στα παιδιά της Α’ γυμνασίου. Επιπρόσθετα, η σωστή επιλογή διδακτικών μαθημάτων θεωρείται απαραίτητη καθώς αρκετά από τα διδασκόμενα μαθήματα θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από άλλα, πιο σημαντικά για τη μόρφωση. Όπως λόγου χάρη, το μάθημα του δημιουργικού λόγου ή της μαθηματικής λογικής και σκέψης. Όλα αυτά όμως για να υλοποιηθούν χρειάζεται η πολιτεία να επενδύσει στην εκπαίδευση των διδασκόντων και να βελτιώσει την υλικοτεχνική υποδομή.
Όλα αυτά θα δημιουργήσουν εύφορο έδαφος ώστε να μπορούν οι καθηγητές να διδάξουν με περισσότερη δημιουργικότητα και όρεξη και τα παιδιά να συμμετέχουν επειδή το θέλουν, και όχι επειδή τους το επιβάλλουν. Η εκπαίδευση έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων ικανών να διαβάζουν αλλά ανίκανων να ξεχωρίζουν τι αξίζει να διαβάζουν. Η σωστή εκπαίδευση είναι πολύ ωραίο πράγμα. Αλλά καλό είναι να θυμόμαστε, πού και πού, ότι τίποτε απ’ όσα αξίζει να γνωρίζουμε δεν μπορεί να διδαχτεί σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου